Hjemmebørn

Glæden ved fællesskabet

Foreningen Hjemmebørn er for alle børn og unge som ikke går i institution eller skole & deres familier.

Hjemmepasser eller hjemmeskoler I jeres børn og mangler et fællesskab? Så er I meget velkomne hos os i Foreningen Hjemmebørn. Foreningen har hjemsted i Silkeborg, men alle er velkomne. Vi er en stor forening med et medlemstal, der svinger imellem 45-65 familier, og vi har også plads til jer!

Formålet med foreningen er at skabe et netværk og forpligtende fællesskab for familier, hvor børnene ikke er i institution eller skole. Derfor er der mulighed for at mødes til faste aktiviteter fra mandag til torsdag. Mandag har vi spring & motorik, tirsdag og torsdag er der legestue og om onsdagen mødes vi til musik & rytmik i vinterperioden og naturdag resten af året.

Vi starter altid vores aktiviteter med en fælles samling, hvor vi synger velkomstsang og leger et par fælles lege sammen. Det styrker fællesskabet og børnene elsker det! Af og til har vi særlige arrangementer om fredagen, såsom tur på brandstation, bondegårdsbesøg, fastelavnsfest m.m. Herudover afholdes en række voksenarrangementer, hvor det er muligt at afslutte nogle af de afbrudte samtaler med vores "kollegaer". Se mere af et udpluk af vores aktiviteter på vores instagram her.

I Foreningen Hjemmebørn er der plads til alle. Der er familier, som deltager i næsten alle aktiviteter, men der er også familier, som prioriterer at deltage i én eller to aktiviteter om ugen.

Man betaler et kontingent for at være med, men det er muligt at få et par prøvegange inden tilmelding.

Kontakt os endelig med spørgsmål. Vi glæder os meget til, at byde jer velkommen i vores fællesskab.