Tilmelding & kontingent

Ved indmeldelse i Foreningen Hjemmebørn accepterer man foreningens vedtægter, generelle regler & det fælles ansvar, persondataforordning og regler for tilmeldelse, udmeldelse, kontingent samt betalingsfrister.

Se med nedenfor, hvordan jeres familie bliver en del af Foreningen Hjemmebørn.

Er I i tvivl om foreningen er noget for jeres familie og ønsker at se hvad Hjemmebørn kan tilbyde før indmeldelse, er I velkommen til et par prøvegange. Skriv til bestyrelsen for at lave en aftale.

Vi glæder os til at tage i mod jer!

Indmeldelse

For indmeldelse i Foreningen Hjemmebørn skal man sende en e-mail til foreningenhjemmeboern@outlook.dk med følgende info nedenfor.

• Fulde navn på alle voksne (mindst én voksen)
  • Fulde navn og fødselsdato på alle børn (mindst ét barn)
  • Adresse til kontaktperson for medlemskabet
  • E-mail og telefon til kontaktperson for medlemskabet
Når e-mail er sendt skal kontingentet overføres til foreningens konto. Se mere nedenfor under 'Kontingent'

OBS: Foreningen er IKKE et fællesskab for barslende, som ikke påtænker at hjemmepasse deres barn/børn. Hvis man ønsker sparring hos andre hjemmepassere/hjemmeskolere til at beslutte og vælge det til/fra, så skriv hellere end gerne til os og I vil blive inviteret.

Udmeldelse

I Foreningen Hjemmebørn opererer vi med løbende medlemskab, hvor der to gange årligt opkræves kontingent. Hvis man ikke aktivt udmelder sig foreningen, inden de fastsatte datoer for næste sæsons medlemskab, sendes en opkrævning på næstkommende sæsons kontingent og medlemmet har pligt til at betale kravet, uanset om man ønsker at være en del af foreningen eller ej.

Alle medlemmer kan udmelde sig foreningen til enhver tid. Det gør man skriftligt ved at sende en e-mail til foreningenhjemmeboern@outlook.dk med familiens informationer.

Frist for udmeldelse af Foreningen Hjemmebørn er følgende datoer:

• 1. juni for medlemskab der løber Efterår

• 1. december for medlemskab der løber Forår

OBS: Foreningen Hjemmebørn gemmer data i op til 5 år efter udmeldelse jævnfør bogføringsloven. Læs mere om vores persondataforordring her.

Kontingent 2024

For at blive medlem af foreningen skal man betale et familiekontingent. En familie skal bestå af mindst én voksen & ét barn og kan bestå af forældre/bedsteforældre/andre tætte familiemedlemmer, som vil deltage aktivt med barnet/børnene til aktiviteter og arrangementer.

Vi opererer med to sæsoner i Foreningen Hjemmebørn. De to sæsoner omtales som Forår og Efterår og har en fastsat dato hvor kontingent opkræves.

• Forår løber fra januar - juni & kontingent opkræves d. 1. december året før
  • Efterår løber fra august - december & kontingent opkræves d. 1. juni
  • I juli holder Hjemmebørn sommerferie og har lukket for aktiviteter
  • Man er altid velkommen som nyt medlem i løbet af sæsonen, dørene er altid åbne
  • Vi tilbyder 50% reduktion af gældende kontingent ved tilmelding efter hhv. 1. april & 15. oktober for resten af sæsonen.

Prisen for kontingent pr. sæson/halvår er Dkk. 950,- pr. familie.

Man er ikke medlem af Foreningen Hjemmebørn og kan deltage i aktiviteter før kontingent er betalt.

Kontingentet skal overføres til kontonummer i Jyske Bank Reg: 5073 Konto: 2793133 eller MobilePay nummer: 400460

Betalingsfrister

Betalingsfristen for kontingentbetaling er 5 dage.

Er kontingentet ikke betalt efter 5. dag, sendes første rykker skriftligt med yderligere 5 dages betalingsfrist.

Er kontingent ikke betalt efter 10. dag, sendes 2. rykker med rykkergebyr fastsat til Dkk. 100,- med yderligere 5 dages betalingsfrist.

Er der fortsat ikke betalt kontingent efter den 15. dag anses familien som udmeldt af Foreningen Hjemmebørn. Kravet fra opkrævningen består fortsat og medlemmet skylder fortsat kontingent + eventuel rykkergebyr til foreningen.